Algemeen

Stichting Zorgeloos met diabetes naar School is een jonge organisatie. Zingeving, energie en bevlogenheid zijn termen die ons passen. We zoeken voor deze functie iemand die bereid is om zich vrijwillig, maar niet vrijblijvend, in te zetten voor onze doelstelling: alle leerlingen met diabetes zorgeloos naar school.

Jouw taken

• Je beantwoordt vragen van ouders, scholen en leerlingen zelfstandig per mail of telefoon.
  • Je participeert actief in het team van ambassadeurs, door elkaars back-up te zijn, elkaars expertise op te zoeken en aan te vullen en elkaar te inspireren.
  • Bij voorkeur ben je actief op sociale media, beantwoord je proactief vragen van ouders en scholen en wijst ze de weg naar onze on- en offline resources.
  • Je participeert twee keer per jaar in een ambassadeur dag, waarin je ervaringen uitwisselt, evalueert en meedenkt met strategische planning.
  • Je zoekt proactief naar nieuwe samenwerkingsverbanden met organisaties in jouw regio en/of binnen jouw expertise en onderhoudt het contact hiermee.
  • Je levert content voor onze sociale mediakanalen, nieuwsbrieven en de website.
  • Afhankelijk van jouw specifieke (levens)ervaring of expertise analyseer je vraagstukken met het team, draag je inhoudelijke kennis bij en ga je gezamenlijk op zoek naar innovatieve praktijkoplossingen.

Achtergrond

Je houdt van vernieuwing en denkt buiten de gebaande paden. Je staat open voor verandering, je werkt vanuit positieve energie en pakt zelf nieuwe uitdagingen aan. Je vindt het leuk om zelfstandig, op afstand, ouders en scholen te informeren en adviseren. Het is belangrijk dat je goed kunt omgaan met mensen en soepel kunt samenwerken. Je bent flexibel, daadkrachtig en hebt aantoonbare (levens)ervaring op het gebied van diabetes in het basis- of voorgezet onderwijs. Bijvoorbeeld als (groot)ouder van een schoolgaand kind met diabetes, of je hebt zelf met diabetes op het basis- of voortgezet onderwijs gezeten, of je werkt in het onderwijs en hebt ervaring met leerlingen met diabetes (gehad). Je intentie is om minimaal een jaar actief betrokken te zijn als ambassadeur van de stichting

Wat het jou oplevert...

• Je komt terecht in een bevlogen, betrouwbaar en betrokken team.
  • Jouw inzet wordt gewaardeerd door vele partijen: de gezinnen die we ondersteunen, de betrokken leerkrachten, mentoren en scholen en de betrokken organisaties en partners waar wij mee samenwerken.
  • Je bent op een zinvolle manier maatschappelijk betrokken bij een uitdagend vraagstuk.
  • Je onkosten (reiskosten e.d.) worden vergoed.

Solliciteren

Heb je interesse in deze functie, stuur dan een mail met jouw motivatie naar info@zorgeloosmetdiabetesnaarschool.nl. Vermeld daarin waarom je vindt dat je geschikt bent voor deze functie. Wil je eerst wat meer informatie, neem dan contact op met directeur van de stichting Lydia Braakman, telefoonnummer: 06-20048278.