Steun de stichting zorgeloos met diabetes naar school

Partners, sponsoren en subsidiegevers

Supporters

Voor de Stichting Zorgeloos met Diabetes naar School is support van partners, sponsors en particulieren essentieel voor het behalen van haar doelen. Hieronder zie je welke partners, sponsors de stichting ondersteunen en hoe jij zelf een verschil kan maken voor een kind met diabetes op school.

Samenwerkings Partners

Sterke partnerships zijn voor een kleine stichting van strategisch belang om in korte tijd veel te bereiken. Hieronder vertellen een aantal van onze partners waarom ze met ons samenwerken:

Diabetesfonds
Het is onvoorstelbaar dat er zo veel uitdagingen te slechten zijn om te zorgen dat alle kinderen met diabetes in Nederland zorgeloos naar school kunnen.

Gelukkig is er deze Stichting en met veel bewondering heb ik hun activiteiten mogen volgen. In mum van tijd transformeerde de stichting van ’the new kid on the block’ tot een serieus team van experts met het ambitieuze ‘de vrijblijvendheid voorbij'. Met enorme gedrevenheid, leergierigheid, openheid en inzet van mensen en organisaties die zich verbonden aan deze missie. De waarde van jullie werk is onmisbaar voor deze kinderen; ik kijk reikhalzend uit naar wat jullie in de toekomst nog meer voor elkaar gaan krijgen!"  Suzanne Pieper, voormalig medewerker van het Diabetes Fonds en sinds de eerste lobby in 2014 betrokken.

Diabeter
“Deze stichting is van groot belang voor kinderen met diabetes, zij verdienen het immers om het maximale uit zich te (leren) halen. Zorgeloos met diabetes naar school is inmiddels een 'stevige' factor geworden in de diabeteswereld. Ouders weten hen te vinden, ouder-, school- en beroepsorganisatie steunen het initiatief. Wij verwijzen naar Zorgeloos met diabetes naar school in onze gesprekken met ouders en op onze site en info-materiaal. Geweldig om te zien hoe dat ouders helpt. We zijn als Diabeter dan ook verheugd en vereerd dat we 'mede-grondlegger' en supporter van dit initiatief zijn.”
Dr. Henk-Jan Aanstoot kinderarts Diabeter.
Defence for Children
"Toen wij als kinderrechtenorganisatie in contact kwamen met Stichting Zorgeloos met diabetes naar school en kennisnamen van de praktijk dat diabeteszorg op school nog veelal als een gunst wordt gezien en niet als een recht, met alle gevolgen van dien voor de leerlingen in kwestie en hun omgeving, werd direct duidelijk dat dit niet strookt met het internationale kinderrechtenkader. Vol overtuiging staan wij dan ook achter de boodschap die Zorgeloos met Diabetes naar School steevast naar voren brengt richting de politiek en het onderwijsveld. En vol overtuiging schreven wij daarom een kinderrechtenstandpunt dat door de stichting naar voren is gebracht bij hun adviesvraag aan het College voor de Rechten van de Mens. We zijn verheugd over de stappen die tot dusver gezet zijn naar aanleiding van de effectieve pleitbezorging van de stichting en het positief uitgevallen advies van het College. Maar, hoewel er stappen zijn gezet, zijn we zijn er nog niet. We blijven de missie van Zorgeloos met diabetes naar school daarom ook in de toekomst steunen vanuit ons kinderrechtenperspectief.'' Timo Veldman, Juridisch adviseur Jeugdrecht, Defence for Children
Ouders en Onderwijs “Zorgeloos met Diabetes naar School levert een prachtvoorbeeld op over de manier waarop je in het onderwijs op een verfrissende manier tegen problemen kunt aankijken. Problemen los je vooral op door samen te werken en verbinding te zoeken. Maar ook door stellig te zijn in de dingen die belangrijk zijn. Het lukt Zorgeloos om met het blik gevuld met informatie en hulpmiddelen de gesprekken van ouders van kinderen met diabetes op school te ondersteunen. Daarnaast kiezen ze ook steeds weer voor een volgende stap. Zo zoekt zorgeloos nu verbinding met andere ouders van kinderen met chronische aandoeningen. Daarmee brengen ze een inclusieve oplossing voor kinderen steeds dichterbij. Dat onderschrijven en ondersteunen we graag!" Mark Weghorst