mailing SWV handreiking.jpg

Hoe diabetesvriendelijk is jouw samenwerkingsverband?

Elke basis- en voortgezet onderwijs school valt onder een Samenwerkingsverband Passend Onderwijs. Het samenwerkingsverband speelt een belangrijke back-up rol voor scholen die extra kennis, kunde of handen nodig hebben om de diabeteszorg goed geregeld te krijgen.

We hebben hiervoor een ‘Handreiking diabetesvriendelijk samenwerkingsverband’ en een stappenplan zorg in het onderwijs opgesteld. In de handreiking zetten we op een rij wat er voor nodig is om een 'diabetesvriendelijk samenwerkingsverband' te zijn. We kijken naar de mogelijkheden voor een samenwerkingsverband om diabeteszorg op scholen makkelijker te maken, en zo te zorgen voor een zorgeloze schoolloopbaan voor kinderen met diabetes. Hoewel we het op een rij hebben gezet voor diabetes, is veel van toepassing op de bredere groep leerlingen met een chronisch aandoening zoals bijvoorbeeld, astma, reuma of chronische migraine.

Deze handreiking gaan we in het nieuwe schooljaar op de post doen naar alle 150 samenwerkingsverbanden in Nederland. Ook bij 37 graden Celsius wordt hier met man en macht doorgewerkt om de mailing alvast voor te bereiden!