Het laatste nieuws

17 okt 2018 15:20
Wie (heeft ge)werkt in het onderwijs en kan scholen in hun eigen taal adviseren over diabeteszorg op school?
14 jul 2018 13:39
Scholen moeten ook zorgen voor chronisch zieke kinderen. We vragen het College Rechten van de Mens om uitsluitsel te geven of scholen verplicht zijn kinderen met diabetes te begeleiden.
5 jul 2018 17:52
Motie naar aanleiding van onze petitie is unaniem aangenomen door de tweede kamer vandaag.
21 jun 2018 09:19
Stichting Zorgeloos met Diabetes naar School overhandigt dinsdag 26 juni een petitie aan de Tweede Kamerleden van de commissie onderwijs. De stichting wil dat de zorg aan kinderen met diabetes type 1 op school beter geregeld wordt. Nu is die nog veel te vrijblijvend.
11 jun 2018 12:07
Scholen moeten ook zorgen voor chronisch zieke kinderen. het College Rechten van de mens moet uitsluitsel geven of scholen verplicht zijn kinderen met diabetes te begeleiden.
14 mei 2018 07:32
Bijna vier jaar na de invoering van passend onderwijs is diabeteszorg op school nog onvoldoende is geregeld. Uit onderzoek door advocatenkantoor Van Benthem en Keulen blijkt dat scholen simpele maatregelen kunnen nemen om de diabeteszorg goed te regelen. Ook dient de overheid meer duidelijkheid te geven over de verantwoordelijkheden van scholen en de positie van leerkrachten.
20 mrt 2018 09:42
Zweeds wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het op jonge leeftijd diabetes krijgen invloed heeft op schoolprestaties en uiteindelijk op inkomen.
20 mrt 2018 09:18
Dr. Henk-Jan Aanstoot wordt door BNR nieuwsradio geïnterviewd over de noodzaak van de lobby 'diabeteszorg op school, de vrijblijvendheid voorbij'