Bas.jpgMijn naam is Bas Evers (49), woonachtig in de gemeente Ouder-Amstel met mijn vrouw en drie kinderen. De oudste dochter (19) heeft vanaf 2006 diabetes, type 1. Met name op het voorgezet onderwijs heeft zij de nodige problemen gehad om (zorgeloos) met “haar diabetes” naar school te gaan. Inmiddels is zij overigens producer en DJ en heeft zij school verlaten. In het dagelijks leven ben ik eigenaar van een gerechtsdeurwaarderskantoor. Ik ben gewend om met alles en iedereen een goed gesprek aan te gaan, positief en vooral oplossend te denken. Door de ervaringen met de oudste dochter en haar diabetes op school, besefte ik vooral dat de kennis en de hulp op school veel beter geregeld moet kunnen worden. Diabetes maakt onderdeel uit van onze samenleving en we moeten er met zijn allen aan werken om dit zo goed als mogelijk in te passen zodat het als gewoon ervaren wordt. Dit begint natuurlijk thuis, maar school en opleiding zijn voor ons allemaal van het allergrootste belang zodat met aanpassingen en hulp daar, ieder kind maar eigenlijk iedereen, geholpen kan worden. Nee, dat is niet vreemd, dat is normaal en noodzakelijk! Dit motiveerde mij mede om mij in te gaan zetten als ambassadeur voor de Stichting Zorgeloos met diabetes naar school. Ook hoop ik sponsoren te vinden die de stichting financieel willen steunen zodat haar doelstellingen makkelijker en beter bereikt kunnen worden.  Voor al uw vragen over diabeteszorg op school kun je dus bij mij terecht! Je kunt contact met mij opnemen via info@zorgeloosmetdiabetesnaarschool.nl. Vermeld vooral ook je telefoonnummer zodat ik voor nadere vragen ook telefonisch contact kan opnemen.